Räknare

tisdag 15 februari 2011

Städa ...... Eller inte städa .......

Jag är besatt av att städa... Eller nä av att ha ett rent hem. Problemet är bara det att lusten att städa inte infinner sig så ofta som jag skulle vilja för att känna mig nöjd. Jag tycker ju att det är så oerhört tråkigt att städa. Men jag älskar känslan av ett nyskurat hem. Blir en svår kombination ju.
Jag är ju bra på att tänka lösningsfokuserat, så hur ska jag lösa detta utan att behöva städa?
Köpa städhjälp?
Nää det "får" man ju inte... eller vem säger det egentligen. Jo jag säger det till mig själv. Betalar man någon att städa så är man snobbig överklass, intalar jag mig själv. Nu börjar det iallafall gå upp för mig att så är inte fallet. Men något i mig säger att - "herregud sara, det är väl bara att städa och se glad ut. alla städar och har det toppenrent hemma jämt, så varför skulle inte du göra det?"
Ööhh det där är ju säkert inte ens sant. Nu hade jag ju kunnat städa istället för att sitta här och skriva och det har jag gjort oxå.. badrummet iallafall.
Men seriöst... Vad kostar det att få det städat hemmet? Det finns ju faktiskt de som lever på att städa. Varför inte gynna dem? Fatta vilken lyx... att komma hem typ varje fredag till ett ny städat hem.. Sen bara kunna njuta av ledighet (om jag är ledig just den helgen).

Jaja... åter till städningen då.. *weeiiiee* ;)

Inga kommentarer: