Räknare

torsdag 16 september 2010

Jag spyr !!

Jag blir MÖRKRÄDD... När människor i min närhet på riktigt sympatiserar med Sverigedemokraterna!
Jaaa jag vet att vi lever i en demokrati och man får rösta på vad man vill. Det är jag oerhört tacksam för... Men jag fattar ändå inte... hur faaan tänker ni som röstar på SD?????

"Låt Sverige förbli svenskt:
Vi vill därför helt avveckla de skattefinansierade anslagen till de verksamheter som syftar till att befrämja den mångkulturella samhällsordningen liksom till de kulturyttringar vars primära syfte är att chockera, uppröra och provocera"
Ursäkta mig alla SD anhängare... Menar ni verkligen att om det byggs något som inte är av Svensk kultur så byggs det enbart för att chocka och provocerad???? Jag blir varken chockad eller provocerad! Mångkultur berikar vårat samhälle!
"En trygg och kunskapsinriktad skola:
Ett avskaffande av den skattefinansierade modersmålsundervisningen. Modersmålsundervisningen bidrar till att underminera den gemensamma identiteten i samhället och den pedagogiska nyttan med verksamheten står inte i rimlig proportion till dess kostnader."
Skippar vi modermåls undervisningen så bidrar Sverige med att försvåra inlärningen av det svenska språket. Det finns nämligen forskning som visar att om man kan sitt modersmål väl så har man lättare att lära sig nya språk. Så det är ju väldigt motsägande, för jag antar att ni vill att alla ska prata korrekt svenska, så varför försvåra detta??? Varför inte satsa ännu mer på ännu bättre hemspråksundervisning? Detta skulle vara bra för alla.
"En trygg och värdig ålderdom:
En matreform för våra äldre. Sverigedemokraterna vill ge kommunerna ett statligt stimulansbidrag med syftet att ge så många brukare inom äldreomsorgen som möjligt chansen att varje dag få nylagad, välsmakande och näringsrik mat."
Självklart vill jag oxå att alla ska ha rätt till en trygg och bra ålderdom, inklusive varm och näringsrik mat men inte behöver jag rösta på SD för det!
"Krafttag mot brottsligheten:
En kraftig straffskärpning för grova och upprepade brott genom bland annat införandet av verkliga livstidsstraff utan möjlighet till tidsbestämning eller benådning för de farligaste brottslingarna, obligatorisk utvisning av alla utländska medborgare som begår grövre brott samt ett omedelbart avskaffande av nuvarande praxis där domstolarna ger återfalls förbrytare mängdrabatter på brott."
Jaaa det verkar vettigt, för högre straff ger ju automatiskt lägre brottslighet... NOT. Titta på USA, verkar det ha hjälpt med dödsstraff och livstidsstraff? NEJ det har det inte. Varför vill man inte satsa pengar på mer vård för brottslingar, så att alla får en andra eller tredje chans i livet? Självklart vill jag inte ha galningar springandes på gatan men jag vill att alla ska ha en chans till förbättring.

Som sagt.. jag blir mörkrädd.. och jag vädjar... rösta på nått av blocken istället för detta lilla trångsynta parti.

Inga kommentarer: