Räknare

onsdag 8 september 2010

Bidrag...

Känner mig lite lätt upprörd just nu. Är så trött på bidrag. Jag har haft ett ganska så högt bostadsbidrag under många år, eftersom jag har studerat. Nu när jag fått jobb sänktes det rejält. Så kort och gott kommer jag ha mindre pengar nu än när jag studerade.
Hur går det ihop egentligen? Bor jag inte tjäna på att jobba. Det kommer jag väl göra på sikt, jag har ju inte fått jobb 100 % men ändå.
Så fort jag bara kan ska jag avstå allt vad bidrag heter.


Missförstå mig rätt, jag är för att man ska få bidrag då man är låg inkomsttagare, Men jag tycker inte att detta system är särskilt bra. Kanske det borde vara ett fast bidrag som inte ändras bara för att man höjer sin inkomst lite grann? Jag vet inte men jag kommer som sagt så fort som möjligt ställa mig utanför bidragssystemet.


Mitt bostadsbidrag sänktes med 1700 kronor, det är väldigt mycket pengar för mig och min familj det. Men jag är inte bitter... *hahaha* ;)

Inga kommentarer: