Räknare

tisdag 21 september 2010

Intressant....

Dagen efter valet fick det parti som jag stödjer 600 nya förfrågningar om medlemskap.... Det tycker jag säger en hel del och det tyder på hopp om förändring. Även om vi måste vänta 4 år tills det blir maktskifte.
Förövrigt så är jag mycket nöjd över den utrensning som blev bland så kallade vänner. Dom som finns kvar delar iallafall min syn på människor, även om vi inte alltid stödjer samma parti.

På facebook har debatter och diskussioner gått heta och det roliga med det är att se att människor som röstat antingen på SD eller alliansen bara har högst två argument för sina val, sen tar det stopp och då slänger dom ur sig exempelvis:
- "dom (som röstade på alliansen) röstade väl inte på en dålig sjukpolitik utan annat,mer pengar i plånboken till dem som kännar dåligt kanske,för det är ju sant iallafall"
- "lågavlönade får ju också mer i plånboken,o lägre skatter o rot o rut blir kvar med,men visst mycket är orättvist med politiken,, oavsett vilken politik vi har så är alltid nån missnöjd"
- "ja jättebra att vissa kommer hit o bedriver rituella mord"
Min undran är såklart, vilka är det som kommer hit och bedriver rituella mord?? Och dom som inte röstade på en dålig sjukförsäkrings politik får ju den på köpet, vad dom än säger. Men dom kanske är nöjda med det bara dom får "200 kr mer i plånboken, Kanske kan man då köpa en ny t-shirt på h&m", som en mycket klok och smart vän till mig uttryckte det. :))

Personligen klarar jag mig utan den tröjan bara jag har rätt att vara sjuk om jag blir det. :)



3 kommentarer:

krister sa...

det är väll ingen som har röstat på alliansen eller sd som har eller kommit med dessa *argument*till dig?,,det var ju en tråd vi hadde på fb mellan dig s o mig mp om vad jag trodde att dom hadde tänkt när dom röstade,men en insatt moderat eller sd,are har säkert fler argument för sin tro på sitt parti,än vad jag *tror* skulle jag tro,så jag har inte röstat på varken alliansen eller sd...mvh miljöpartisten krister

SaRa sa...

Nä med "dom" menade du väl de som röstat på SD och allians eller? Och innan du sa att du var MP så utgick både jag och flera med mig att du var på mottsatt sida mot mig och en del av mina vänner.
Förövrigt är jag inget S... hehe
Och jag är fortfarande nyfiken på vilka rituella mord du syftade på.. haha

krister sa...

hedersrelaterad våld o mord