Räknare

måndag 20 september 2010

Ett blått Sverige


Oj vilket katastrofval igår, inte nog med att vi ska vara blåa i 4 år till utan vi ska också ha ett främlingsfientligt parti i riksdagen. Vad är det med Sverige, hur är människor funtade och vad fan har dom för människosyn???
La upp denna statusrad igår... Fick både ris och ros kan jag säga och det försvann ett par "vänner". En del reagerade på att jag borde låta alla ha sina åsikter och att vi lever i en demokrati. Och ja visst kan jag låta människor tycka vad dom vill...
MEN
JAG får välja vilka människor jag vill ha i mitt liv, Jag vill att mina vänner ska dela min människorsyn. Så är det... gilla det eller gilla det inte.
Jag väljer vilka jag vill omge mig med.
Men allvarligt talat så överväger jag starkt att bli politiskt aktiv, det måste ske en förändring i Sverige...
 Innan det är försent och vi har tappat mångfalden och klyftorna ökat ännu mer.

1 kommentar:

Ania sa...

Jag är chockad över valet... När blev Sverige ett sådant otroligt kallt land? Brrr idag så fryser jag inombords och sörjer med de som kommer drabbas av högerpolitikens iskalla människosyn...