Räknare

torsdag 22 april 2010

Ett förbud...

Det är så i våran familj, det finns ett enda STORT No No!! Det är: Lögner, att ljuga, fara med osanning.
Thats it!!

Sist det framkom lögner hemma hos oss så blev det 1,5 veckas dataförbud för kidsen. Nu har ännu en lögn ploppat fram, så nu har äldsta ungen dataförbud igen... + att hon ska komma hem direkt efter skolan denna vecka. Gissa om hon är Sur!? Jag tycker det ska kännas om man ljuger, det är inte okej på nått sätt. Och då spelar det ingen roll hur stor eller liten lögnen är. Jag vet av egen erfarenhet att om man ljuger, stort eller litet så mår man sakta men säkert sämre och sämre i sig själv. Det vill jag skydda mina barn från.

Jag säger bara :
Småbarns förälder = Lätt som en plätt.
Tonårsförälder = Håll i och håll ut. Älska och gränsa!

Ha en härlig dag alla.... i snön ;)

1 kommentar:

Urban sa...

Bra där Sara!