Räknare

torsdag 1 november 2007

Så Jävla Ont....

Gjorde det för exakt 11 år sedan!!
Det var då min älskade Linn bestämde sig för att träda in i denna värld! Hon är ju min första dotter så man kan ju lugnt säga att jag hade inte en aning om vad som väntade mig. Tur var ju det för hade jag vetat innan hur ont det skulle göra (känns som att skita ut en soffa att föda barn) så vet jag inte om jag hade vågat bli gravid.
Som min barnmorska sa åt mig när jag mitt i all vånda skrek : "jag vill inte ha nån unge, jag har ångrat mig" Då sa hon : "Sara, det skulle du tänkt på för 40 veckor sedan"
*haha* Då vart jag ju inte direkt lyckligare, men jag vet att dom försöka reta upp mig för att jag ska skulle krysta, för inte ens det ville jag göra. Jag valde att knipa ihop benen när jag skulle göra tvärtom (envis)
Hur som helst så tittade Linn ut efter 10 timmar på förlossningen! Och direkt när hon var ute så gjorde det inte ont längre, mycket märkligt att går från att man tror att man ska gå sönder till att det blir helt lugnt i kroppen!
Jag ringde min mamma och berättade att hon hade blivit mormor men att hon inte skulle tro att det skulle bli fler barnbarn. (10 månader senare vart jag gravid igen)

Om två år har jag alltså en tonåring hemma *längtar inte* om hon blir som mig! *haha*

Det är så skumt för jag märker inte att jag blir äldre alls mer än att jag ju vet att jag fyller en siffra till varje år. Men när någon av mina barn fyller så inser jag ju oxå att jag blir äldre *går mot åldern höst*

JAG ÄR 32 ÅR

2 kommentarer:

Anonym sa...

GRATTIS LINN! Vi ses imorgon!

Anonym sa...

"känns som att skita ut en soffa att föda barn" Hahaha! Du är inte gammal!