Räknare

fredag 9 november 2007

Vissla efter mig, jag är ju kvinna!!

Alltid så har man ju hört att så fort en kvinna går förbi en byggarbetsplats så visslar alla "snygga" arbetare efter henne. Det är sällan jag har möjlighet att springa runt och leta "arbetsplatser" för att bli visslad efter. Men de senaste två veckorna så har det så lägligt varit en bygg arbetsplast på vägen som jag går när ja promenerar till skolan.
Jag har gått och gått fram och tillbaka två gånger varje dag.. men ingen har visslat ;( Så jag har smått börjat undra ... antingen så är jag inte tillräckligt snygg eller så går jag för fort eller så är jag helt enkelt osynlig *grubblat massor ;)*
Igår eftermiddag så fick jag svaret iallafall jag ÄR eller iallafall var jag osynlig. För när jag som vanligt trippade förbi alla arbetare så kom det en STOR cementklump flygande och landade precis framför mina fötter MEN DÅ såg dom mig allt.. *hahaha* Men inte visslade dom för det heller. *suck* Började smått ifrågasätta hela min kvinnlighet.. (eftersom man ska bli visslad på.. det har man ju hört)

Kom efter mycket om och men över detta faktum att dom nog aldrig kommer vissla efter mig.... Idag hade dom packat ihop när jag gick förbi!
Men då hann jag bara två hundra meter längre bort så vart det inte en byggarbetsplats till utan ett vägarbete....

OCH dom visslade efter mig *NÖJD* ;-)

6 kommentarer:

Anonym sa...

Inte för att jag vill dra alla över en kam, men brukar inte vägarbetare se lite oborstade o tandlösa ut? kan det vara som så att dom inte är så himla kräsna?

Eller så var det helt enkelt en pingla som gick förbi, o dom hade rätt?

Anonym sa...

JAG hade iaf visslat ;) lite väl att kasta en cementklump efter dig tycker jag..

SaRa sa...

Ja du Anonym, just dessa vägarbetare var unga och snygga... *hahaha*

Anonym sa...

...

SaRa sa...

Vart du helt mållös du "danne(anonym)" ? *haha*

T sa...

skulle tro att det kanske kan fungera bättre med en militärkaserngård ;)

kul iaktagelse dock :D

T