Räknare

lördag 22 maj 2010

Beslut.... hit & dit....

Ungefär den där bilden har jag i min skallen, försöker komma fram till ett beslut. Och jag vill göra det som är rätt för MIG inte utifrån någon annans känslor.
Beslutet handlar både om jobb och om någon människa i mitt liv. Det är nästan så att jag kommit fram till hur jag ska göra, det som hindrar mig från att verkställa är nog att jag är rädd att "stänga dörrar"
Men är det något jag lärt mig under dessa år av utveckling, så är det att när man stänger en dörr öppnas en ny, oftast bättre . Men ändå är rädslan där och styr mig.

Allt handlar om att jag ska tacka nej till ett jobb och att jag nog ska plocka bort en person ur mitt liv. Det som är svårast är nog att fort bort denna person. Denna har funnits så länge och det var varit turer hit och dit.. och hit och dit.... till ingen nytta.

""Tro mig Tro mig, Det var aldrig illa ment. Släpp mig, släpp mig innan det är försent. Glöm, glöm att jag finns, Glöm alla ord, alla du minns. Glöm det vi har gjort och vad du trott. Släpp det som har hänt och sudda ut det du har känt. Glöm allt det vi aldrig haft. Glöm Glöm mig. . . . .""

Inga kommentarer: