Räknare

måndag 7 januari 2008

5 År Idag

Idag är det precis 5 år som min kropp har sluppit allt som är sinnesförändrande av något slag. För 5 år sedan så visste jag inte nått om hur mina kommande år skulle bli. Och aldrig hade jag kunnat förutspå att jag skulle vara där jag är idag.

"vet du vad frihet är så säg det nu"
Är en textrad ur en låt som jag älskar...
Och idag vet jag vad frihet är!
Det är att ta ansvar för sitt liv, sina handlingar, sina tankar och värderingar. Att inte vara stryd av något utanför sig själv.
Jag menar inte att jag alltid går omkring och känner mig helt fri hela tiden varje dag. Men under åren som gått så känner jag mig mer och mer fri.

En Dag I Taget

*TACKSAM*

4 kommentarer:

T sa...

vart man än vänder sig, så måste man stå för det man gör/gjort/kommer att göra. att ta det ansvaret kan få en att växa som mänska å rent trivas med sig själv.

varje steg framåt är den man är, varje steg man tar möter man nytt och nya.

T

Anonym sa...

Har tänkt ungefär detsamma, trevligt att se att det finns fler som kommit fram till samma sak.

Marcus från Norje! sa...

Tack för titten....Kram M!

Cirtap sa...

Gud, ge mig sinnersro
-att acceptera det jag inte kan förändra.
- mod att förändra det jag kan
och förstånd att inse skillnaden....