Räknare

torsdag 31 januari 2008

So you think you can tell heaven from hell

VAL
BESLUT
MÖJLIGHETER
ANSVAR

Vad är viktigt vad är mindre viktigt??

Under de senaste sex månaderna har jag sagt minst fem gånger att "det här är det värsta jag vart med om under de senaste fem åren"
NU säger jag det igen, det kommer nya saker i min väg, i mitt liv hela tiden som behöver tas om hand om. . . .

Frågan jag ställer mig ofta är VAD ska prioriteras för allt kan inte väljas.. allt kan inte göras.
Men min strävan är den samma som den vart i flera år... sinnesro... ro i själen.. och en lagom dos av lycka.

ska jag ägna mig åt att bli den bästa föräldern jag kan bli.. lägga kraften där?
ska jag resa till Kuba och låta allt annat stå tillbaka.. lägga kraften där?
ska jag påbörja och avsluta specialarbetet så bra som jag bara kan.. lägga kraften där?
ska jag ta hand om min själ, och komma till ro med att jag var maktlös.. lägga kraften där?

Låter det knäppt och snurrigt? Det spelar ingen roll, jag skriver för mig och mest för mig... för att reda upp tankar. . . .

"gud ge mig kraft att förändra det jag kan"

Inga kommentarer: