Räknare

onsdag 16 januari 2008

I skrattet hörs gråten. . .

"I skrattet hörs gråten av själar på drift"

Jag finner så mycket tröst i musik och texter.. det gör säkert många människor. så jag är väl inte så speciell.. bara unik.. för det är alla :)

Jag har typ skrattat mig genom livet.. mer eller mindre.. allt är ju relativt. Men alla har vi vårt sätt att "överleva".

Jag vet att man får aldrig mer än man klarar av.. det är min stora övertygelse. Men ibland så undrar jag hur mycket den som skickar på mig saker tror att jag klarar av. Jag antar att "den" har höga tankar om mig och tror att jag är mycket stark och tålig.

Hur som helst så har jag kommit till en punkt i mitt liv, jag har uppnått mål som jag haft i många år. Och nu är det tydligen dax att ta itu med nya grejjer vare sig jag vill eller inte.
Man kan springa hur fort som helst men man kan inte springa från sig själv, hur fort man än springer. Och jag har sprungit massor av maraton i mitt liv och har ju bestämt sen länge att inte springa mer.

Det var mina "små" tankar för i kväll. . . . .

1 kommentar:

T sa...

en del skrattar sig genom problem, en del blundar sig fram, en del grottar sig genom dom. tillhör själv dom som analyserar sönder det mesta... alla sätt är väl rätt i sig, för det passar just "dej"

musik och lyrik kan ge en hjälp i farten.