Räknare

söndag 20 november 2011

Våga Vara Mig

När är man lyckad? Det upptar mina tankar och jag vet vart jag står i den frågan. Det handlar om att känna sig tillfreds och att uppnå sina egna mål.
Man kan inte jämföra sin egen lycka eller syn på när man är lyckad med någon annan. Hamnade i ett samtal igår där en person ifrågasatte vem som var mest lyckad av två vänner. Inte okej enligt mig, eftersom de två har helt olika syn på vad lycka är.

Läs en insändare som "någon" skrivt.....  "Vad är viktigt för dig?"

Jag har olika människor i mitt liv och jag uppskattar dom för olika saker. Men mest av allt kan jag identifiera mig med människor som strävar framåt och vill utveckalas. Det är modigt tycker jag, alltså är jag oxå modig :)

För mig handlar det just nu mest om att våga vara mig, våga känna det jag känner, våga reflektera över mina val och titta på vart jag lagt min trygghet.

Spännande liv.....

Inga kommentarer: