Räknare

onsdag 5 januari 2011

Shoppingdag

I måndags ringde klockan här hemma 05,30. Vi skulle till huvudstaden och shoppa loss, jag barnen och min mamma.
Kvart i 7 stod vi och väntade på tåget som skulle ta oss söderut. Tack och lov kom och gick det i tid, man vet ju aldrig med SJ.

Väl framme promenerade vi till Gamla Stad och åt en god men ack så svindyr frukost.
Sedan gav vi oss ut på stan, mot alla odds hittade vi ganska omgående gatan vi sökte, nämligen Götgatan. Tävlingen kunde börja... Vi tävlade om vem som hade mest kassar med sig hem. Moa vann förra året och gjorde så även i år. Grattis Moa.
Framåt eftermiddagen åt vi lunch oxå i Gamla Stan, den kostade lika som frukosten.. visst är det knäppt ;)
Men det var gott, fläskfilé med pasta. Eller jag och mamma tyckte det var gott, Linn och Moa tyckte sådär .

Med ny energi och lite värme i kroppen gick vi ut på stan igen. Tog helt enkelt och gjorde Drottningatan.
Jag gjorde några fynd, en vårjacka på BikBok och lite smått och gott på Indiska. Jag vann som sagt var inte tävlingen men var nöjd ändå.
När vi kom till stationen för att åka hem... hör och häpna: då var vårat tåg försenat.... och mer försenat.. och sen lite till försenat.


Trötta barn

Vi fick vänta i nästan 2 timmar innan tåget behagade komma. Först berodde felet på trasigt tåg och sedan på signalfel. Typiskt SJ. Ska fixa tillbaka pengarna för biljetterna idag iallafall :)
Väl på tåget piggnade mina älsklingar till lite... själv så var jag mer eller mindre död då ;)


Jaaa... det var våran måndag det :) Tisdagen gick i förkylningens och migränens tecken för mig. Inte för att jag vill verka bitter och skylla på andra, men jag tror ändå att det är SJs fel att jag vaknade tvärförkyld och med feber igår... "ny avgångstid 19,35.... ny avgångstid 19,45... ny avgångstid 19,55" osv.... Med så korta framflyttningar hela tiden var jag/vi tvungna att vänta nära spåret och där var det Kallt!!

Inga kommentarer: