Räknare

lördag 14 januari 2012

förvirring.... :O)

Att släppa in någon annan... Oj Oj... va svårt det är. Trots att både vilja och nyfikenheten finns så är det något som stoppar mig. Helt stopp är det inte men jag väljer vart jag släpper in människor med omsorg eller med dumhet, jag vet inte. Jag vet inte vad det är jag känner att jag måste skydda mig emot längre. Det finns inget som är farligt med att visa hela sig själv. Speciellt inte för en person som uppskattar alla olika delar jag redan visat. 


Någon har sagt till mig att det är i nära relationer man växer känslomässigt, och jag är beredd att skriva under på det. Jag kan också skriva under på att det är i nära relationer som alla konstigheter kommer fram. Saker jag trott jag bearbetat och fått koll på visar sig inte alls vara färdigt. 
Jag tycks inte inte ens ha  koll på vad som kommer ur min mun. När jag vill säga "kom in till mig" så säger jag "åk härifrån". 
VA?? Hur är jag funtad??? Vem la dom orden i min mun???


Jaja det är väl i och för sig bra att jag få träna på allt som är läskigt nu, kliva ur min lilla trygghetsbubbla. Jag är ju en konsekvens-narkoman eller trygghetsslav. Jag väger allt för och emot, det är bra i vissa fall men börjar se nu att det begränsar mig. 


Inga kommentarer: