Räknare

tisdag 12 april 2011

Vem?

Vem är jag... Eller rättare sagt... Hur har jag blivit präglad av min historia.
Vad är vad? Vad är JAG och vad är överlevnadsstrategier?
Det börjar bli svårt att förtränga något jag inte riktigt vet finns men som ändå påverkar mig i dag.
Hämta hem sin historia är inte helt enkelt. Men det är ändå det jag håller på med just nu.
Spännande... Konstigt... Otäckt... Utvecklande...


Annars så rullar det på... Förvirringen är på topp, det sägs att jag är i process. Och det visar sig på så vis att jag är förvirrad, trött, glömmer saker, vet inte riktigt hur jag ska bete mig i olika situationer, eller rättare sagt så är jag  mycket mer medveten om hur jag beter mig.
Jag som aldrig glömmer saker! Men glömde ändå Moas tandläkartid, det har aldrig hänt. Jag är ju ett kontroll freak.
Igår kväll frågade Moa mig: "mamma, varför ligger disktrasan i kylskåpet?"

Sååå det är bara att gilla läget nu. För i alla nya olika förändringar jag har genomgått så har det börjat med förvirring. Ur förvirring föds klarthet sägs det ju också.




Inga kommentarer: