Räknare

onsdag 17 oktober 2007

Blogga mig hit och Dejta mig dit. . .

Hmm jag känner att jag vill skriva nått riktigt storslaget ur mitt liv.. Men om sanningen ska fram så händer det inte så mycket just nu (förutom en dejt i helgen, återkommer om det) *hehe* ;-) *spännande*
Livet har sin gilla gång liksom.. och jag älskar att det blivit höst (förutom att inte fläkten funkar i bilen) Men jag gillar att det är mörkt ute och att vi tänder en massa värmljus på kvällarna.

Kom hem från plugget för en stund sedan för att upptäcka att det var tomt hemma (ingen unge hade hunnit hem) Kände att : "GUD så skönt, nu ska jag sätta mig och skriva lite samtidigt som jag avnjuter en stor kopp kaffe" (dricker ur glas) Hann bara sätta ner rumpan på min blåa trästol framför den stora skärmen så dundrade det in tre ungar (en var min) och till min stora förskräckelse så går dom upp på övervåningen och sätter på hårdrock (låter som en gammal kärring jag VET men jag är liiite ljudkänslig) *haha*

Måste skriva lite om dejten! (eller om känslan av att möta en person för första gången) Han kom till mig med buss från en annan stad så jag hade flera timmar på mig att gå omkring och vara nervös innan han skulle komma i lördags. Och det som jag upptäckte då med mig själv var.. Att jag mest gick och var nervös inför hur HAN skulle uppfatta MIG inte hur JAG skulle uppfatta HONOM. Och så kan man ju eller bör man ju inte möta en människa (man blir ju så hemskt självupptagen då) Så iallafall när han väl klev av bussen och jag upptäckte, till min stora glädje, att jag inte svimmat av nervositet så gick jag fram och kände efter hur det kändes för MIG och la ner att försöka tänka ut vad han kände och tänkte (fick jag ju reda på tillslut iallafall)
Ibland blir jag så trött på mig själv när jag inbillar mig att jag kan läsa andras tankar vilket jag ju inte alls kan.. MEN när jag TROR att jag kan det så visar det sig senare att det jag "visste" att dom tänkte var såå fel och oftast väldigt negativt (iallafall om jag försökt listat ut vad personen i fråga har tänkt om mig)

Den som lever får se.........

1 kommentar:

Anonym sa...

Men lilla vän! du lär stänga av datorn/tv´n skicka ungarna i säng. Sätta dej med ett ljus i en vrå o läsa en god bok.