Räknare

söndag 1 juli 2012

Undrar lite...

- Att vara ledig och inte behöva göra någonting, kan oxå skapa stress.

Ja så är det för mig idag men jag tränar på att göra inget. Idag när jag vaknade sken solen. Jag gjorde en kopp kaffe och landade skönt i min solstol. Men det här med att sitta still, max 15 minuter sedan måste jag hämta nått, skicka ett sms, koka mera kaffe. Alltid är det nåt ;)

Ikväll ska jag träna bort lite överflödig energi iallafall. Hoppas på en solstolsdag i morgon oxå.

- Att vara nyfiken, det är den mest underbara känsla.
Jag har förmågan att vara det i perioder. Och då menar jag nyfiken på en annan människa. Jag klarar inte riktigt av att hålla det i liv längre än ungefär 6 månader, sen svalar det.
Varför undrar jag... oftast så är det inte alls så att den andra personen förändras, alltså måste det bero på mig.

*funderar vidare*

1 kommentar:

Cirtap sa...

Tror du inte att nyfiken hänger ihop med viljan att göra sig sårbar, att man så att säga kommer närmare om man ger lite mer och öppnar lite till...?